![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Lávka pro pěší v Praze 14
![]()
Zpráva
Kombinace zavěšené a podpírané konstrukce a použití ocelové konstrukce s betonovými podporami pro zavěšení umožňuje řešení funkčních požadavků a dává lávce lehkost a eleganci a vytváří nový orientační bod v komunikačním systému rozsáhlého obytného souboru.
Lávka pro pěší navazuje na stávající síť pěších komunikací souboru realizovaného v sedmdesátých letech . Tvoří pokračování Dygrýnovy ulice a zajišťuje propojení stávajícího sídliště a celé východní části souboru Černý most se zelenými plochami na jihu. Z architektonického hlediska je řešena jako vylehčený vzdušný objekt kontrastující charakterem se dvěma stávajícími betonovými lávkami mezi kterými se nalézá. Tím vytváří charakteristický prvek, který usnadňuje orientaci při pohybu sídlištěm. Tomuto aspektu odpovídá i umístění dominantního pylonu se zavěšenou částí mostu při frekventovaném chodníku podél Ocelkovy ulice, kde bylo třeba vytvořit větší rozpon. Na severní straně lávka vychází z úrovně terénu ( cca 5 m nad úrovní vozovky) a mírně zakřiveným tvarem , který při zachování potřebných průjezdných profilů přibližuje jižní konec lávky co nejníže nad terén, překračuje Ocelkovu ulici. Na jižní straně je lávka ukončena protisměrnou rampou, která spojuje úroveň lávky s chodníkem Ocelkovy ulice. Ve směru lávky pak pokračuje pěší chodník k rybníku a Klánovickému lesoparku.
|