 |
 |
 |
 |
 Realizace |
|
     |
|
Obytný soubor Černý most - u stanice metra
 Urbanistický soubor 10 bloků obytných budov postavený dle urbanistického plánu s návratem ke tradičním městským hodnotám
 |
Situace |
|

Vladimír Štulc
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Název:
|
Obytný soubor Černý most - u stanice metra
|
Místo: |
Chlumecká ulice, Praha 14 – Černý most |
|
Autoři:
|
Ing. arch. Petr Frolík, Ing. akad. arch. Vladimír Štulc, Ing. akad. arch. Jan Vrana
|
|
|
|
|
Velikost:
|
1480 bytů (4 000 obyvatel), 1000 garáží |
Rok:
|
2005
|
|
Typ:
|
Realizace,
Urbanismus
|
|
|
Spolupráce:
|
ing.arch. Jan Stašek, ing.arch. Zuzana Stašková, ing. Petr Hartmann, ing. Eva Maršálová, ing. Jan Patera, ing. Marcela Krejčová |
Dodavatel:
|
Skanska a.s. (IPS a.s.) |
Data:
|
Projekt
|
Stavební povolení:
|
08/1998
|
Realizace:
|
11/2005 |
|
|
Kompletní info
|
 |
Zpráva
Obytný soubor Černý Most je založen na pravidelné pravoúhlé síti ulic vymezených bloky obytných budov s přístupnými prostranstvími vnitřních dvorů. Bloková zástavba je novodobou interpretací tradičního městského prostředí, založeném na uličních prostorech a náměstích obohacených o vnitřní prostory bloků. Otevření vnitrobloků vytváří druhotnou síť zkratek a propojení pro chodce, které však neruší hlavní poslání vnitrobloku jako relaxačního prostoru. Dvůr je řešen jako obytná mikro krajina pro děti a obyvatele nejen daného bloku, ale celého souboru a návštěvníků lokality. Jednotlivé obytné bloky nejsou nepravidelně členěny na individuální odlišné sekce charakteristické pro město konce 19. a začátku 20. století, ale jsou navrženy jako celek jednotného architektonického výrazu. Zato jednotlivé bloky se ve zpracování hmot, členění, detailů a barevnosti se od sebe výrazně odlišují a svou pestrou proměnlivostí vytvářejí živé prostředí odpovídající proměnlivému toku uličních prostorů, náměstí a vnitrobloků. Individuální řešení jednotlivých bloků, charakteristické detaily, prvky drobné architektury a diferencované vybavení relaxačních ploch usnadňují prostorovou orientaci a identifikaci obyvatel s místem. Většinou jen pětipodlažní výška domů, parkování řešené v suterénech bloků a obchodní parter přístupný z loubí domů dávají souboru přes značnou velikost jednotlivých budov lidské měřítko a příjemný obyvatelný charakter.
 |
Bobkova ulice |
|

Vladimír Štulc |
 |
Křižovatka na pěší zóně |
|

Vladimír Štulc |
 |
Pohled z náměstí |
|

Vladimír Štulc |
 |
Bryksova ulice |
|

Vladimír Štulc |
 |
Jižní okraj souboru |
|

Vladimír Štulc |
 |
Vnitřní dvůr |
|

Vladimír Štulc |
 |
Východní vstup do souboru |
|

Vladimír Štulc |
 |
Rampa pro pěší |
|

Vladimír Štulc |
|